zondag 19 juni 2022

Kweekverslag Clement Doms

Kweekverslag van een al 20 jaar gepensioneerde tachtiger (LV019, Clement Doms)

Begin maart is de eerste ronde gestart met 30 poppen. De eerste zijn beginnen te broeden op 13 maart. 9 nesten waren onbevrucht (3 nesten van dezelfde man).

In de tweede ronde heb ik 32 koppels gezet waarvan er slechts 2 nesten onbevrucht waren. 

In totaal over de twee ronden heb ik 241 eieren gehad, hieruit zijn 142 jongen geboren en heb ik op het moment 120 vogels op stok zitten.

In de tweede ronde heb ik een probleem gekregen door mijn eigen fout: ik heb mijn opfokvoeder veranderd door toevoeging van 10% eivoer Delinature GEEL VET, dat een totaal andere reuk en kleur heeft dan mijn normale opfokvoeder. De poppen weigerden hiervan te eten en lieten hun jongen gewoon sterven. Nadien ben ik terug overgegaan naar de initiƫle samenstelling van opfokvoeder en het probleem was opgelost.

Om deze grote fout te maken moet ge al 35 jaar kanaries kweken!

Vriendelijke groeten

Clement

Geen opmerkingen: